Geld besparen op de telefoonrekening

Vroeger kochten mensen hun telefoon bij hun telefoonmaatschappij. Door het ondertekenen van een overeenkomst met hun telco die betrekking had op een paar jaar, beveiligden mensen zichzelf de nieuwste iPhone en genoeg minuten en gegevens om ze draaiende te houden. Toen het contract was afgelopen, ze een upgrade naar een nieuwe telefoon en het hele ding begon weer.

Op dat moment was een dergelijke overeenkomst zinvol. De telefoonmaatschappijen, graag hun bedrijf te laten groeien, sterk gesubsidieerd de kosten van de telefoon. Omdat een nieuw apparaat vaak honderden dollars kost, konden nieuwe klanten zich niet laten afschrikken door hoge front-up kosten. De termijn van 24 maanden liet de prijs van de telefoon + plan om een betaalbare maandelijkse betaling.

Maar de wiskunde is veranderd. Tegenwoordig is het kopen van een telefoon en een SIM samen vaak het slechtste wat je kunt doen. Hier is waarom.

Haal uw telefoon direct op en voeg een SIM Only-plan toe

Het kritieke om hier te herinneren is dat de telefooncontracten rond 25 jaar nu zijn. Dat is een generatie. Het was heel, heel anders toen dit soort afspraken werden gemaakt door Telstra, Optus en later Vodafone. In 1990 kocht je voornamelijk minuten en sms’jes en in 1990 kreeg je een Nokia met een zwart-wit scherm.

In de tweeënhalve decennia die volgden, hebben telefoons, telefoonmaatschappijen en plannen allemaal een lange weg afgelegd.

Het draait allemaal om gegevens: Ook het fundamentele karakter van de telefoonmaatschappijen is veranderd. Zij willen u gegevens deze dagen verkopen. Bijna alle plannen bevatten onbeperkt spraak- en sms-berichten. Het zijn de gegevens die het geld kosten.
Ze willen geen telefoons subsidiëren : De telefoonmaatschappijen hebben de voorbije 5 jaar allemaal indirect onthuld dat ze geen telefoons willen subsidiëren. Mobiele telefoons zijn immers vanuit Optus’ standpunt de sis, niet de worst. Het subsidiëren van telefoons helpt Apple, Samsung en de rest. Het kost de telefoonmaatschappijen ook veel geld. Telcos wil netwerk verkopen.
Er zijn zowel kleine telefoonmaatschappijen als grote telefoonmaatschappijen: Kleinere telefoonmaatschappijen maken nu ongeveer 20% uit van alle verkopen volgens statistieken die eind 2016 door Cantar zijn gepubliceerd. Sommigen van hen zullen bedrijven zijn die u kent. Als je Amaysim herkent, als je hebt gehoord van Boost Mobile en je weet wat Lebara is, heb je gehoord van kleinere telefoonbedrijven. Ze bieden SIM Only en prepaid plannen, ze maken gebruik van de netwerken van de grotere telefoonmaatschappijen (vaak gebruiken ze precies hetzelfde telefoonnetwerk als hun grotere tegenhangers. ) Ze kunnen een geweldige manier zijn om u veel geld te besparen als u SIM Only-plannen aan het winkelen bent.

Hier is een voorbeeld. Bespaar 30% op uw nieuwe iPhone

Dat is de theorie, dat zijn de factoren die de markt drijven. Maar hoeveel kunt u besparen? In dit eenvoudige voorbeeld van WhatPhone.com.au kunt u 30% van de contractkosten besparen door uw telefoon rechtstreeks van Kogan te kopen en een SIM van dezelfde plaats toe te voegen. Vergeet niet dat Kogan gebruik maakt van hetzelfde netwerk dat Vodafone ook verkoopt aan zijn klanten. Ze gebruiken niet een deel van hetzelfde netwerk of het grootste deel ervan. Kogan maakt gebruik van het gehele Vodafone-netwerk.

Maar wacht, er is meer – deze 30% is nog maar het begin

Op deze manier een telefoonplan samenstellen (door een SIM samen te stellen hebt u zichzelf gevonden en uw eigen telefoon toe te voegen) is het ondiepe gedeelte van het zwembad. Als u uw overeenkomst met uw telefoonmaatschappij op deze manier benadert, bespaart u uiteindelijk meer dan de 25% die we hebben laten zien. Hier is waarom.

Het aantal gegevens dat u opneemt neemt toe : De gegevens die u krijgt in uw SIM Only- of prepaid-abonnement nemen voortdurend toe. De meeste schattingen tonen aan dat de gegevens die de telefoonmaatschappijen u geven toeneemt met een percentage van 50% – 75% per jaar. Dit is belangrijke informatie om te weten. Uw gebruik, als een individu met een telefoon zal stijgen met een vergelijkbaar tempo. Dat betekent dat je het voordeel van dit soort organische groei nodig hebt. Vergeet niet dat als u een contract hebt, deze gegevensinsluitingen niet toenemen na verloop van tijd.
De 4G-telefoonnetwerken van Vodafone, Optus en Telstra zijn nu op één lijn. Of u nu kiest voor Vodafone, Optus of Telstra, de 4G-dekking die u krijgt en de snelheden die u ontvangt zullen zeer, zeer vergelijkbaar zijn. Dit plaatst een nieuw perspectief op de premie die Telstra hun klanten aanrekent. Het werpt ook de belangrijke vraag op wat de voordelen zijn van het gebruik van een kleinere telefoonmaatschappij die deze netwerken doorverkoopt. Als u van het ene netwerk naar het andere kunt gaan zonder dat uw prestaties achteruitgaan – en u kunt daar geld mee besparen – wordt de flexibiliteit om van provider te veranderen belangrijker.
Het vermijden van overage : Naarmate uw gegevensgebruik stijgt in de loop van de tijd, die gevangen in contracten kunnen worden gestoken door overage kosten. Overage van gegevens wordt meestal aangerekend tegen een tarief van $10 per GB voor de gegevens die u gebruikt buiten de toegewezen bundel. Stel dat u 3 GB aan gegevens per maand gebruikte toen u met uw contract begon en een contract kocht waarin die gegevens waren opgenomen. Zinvol, toch? Maar na een jaar gebruikt u 4 GB en tegen het einde van uw contract 5 GB. Die toename in dataverbruik is eigenlijk minder dan bij de meeste mensen het geval is. Maar in dit scenario kun je heel goed verwachten dat je $150-$300 betaalt voor extra data, gebruikt bovenop je plantoeslag, in de loop van het contract. En vergeet niet, zoals we hierboven al zeiden: mensen die geen contract hebben, d.w.z. op SIM Only-plannen, krijgen die gegevens gratis!

Samenvattend

Als u financieel ingesteld bent, overweegt u uw opties, weegt u de voor- en nadelen af en kiest u voor een rationeel resultaat. Met dat kader is het niet moeilijk te zien waarom contracten tussen individuen en hun telefoonmaatschappijen snel tot het verleden behoren. Simpel gezegd, gedurende de looptijd van uw 2-jarige overeenkomst, kunt u heel gemakkelijk bespaart uzelf $ 1000 door de deal samen te voegen jezelf.

Contracten vertegenwoordigen de slechte kant van de oude wereld. In plaats van te werken om uw gewoonte te winnen elke dag, willen telefoonbedrijven gooien een net over u en houden u in een kooi voor 2 jaar. Zo werkt het niet meer.

Volg de tips op deze pagina om 500 dollar of meer te besparen op een iPhone. En onderzoek de extra punten die we hier opnemen als u nog meer wilt besparen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *