6 manieren om uw bedrijfskosten te verminderen

Nu het einde van het boekjaar snel nadert en er een nieuwe om de hoek staat, is het tijd om na te denken over manieren om uw bedrijfskosten te verlagen. Sommige hacks zijn duidelijker dan andere, dus hier is een lijst van degenen die je misschien niet weet over.

Activering van de afschrijvingsaftrek op commercieel vastgoed

Belastingdeskundigen zijn het er over de hele linie over eens dat bedrijven vaak meer belasting betalen dan ze eigenlijk nodig hebben. Ze zijn het er ook over eens dat een goede manier om uw belastingrekening te verlagen is door te profiteren van afschrijvingsaftrek op het commerciële onroerend goed dat u bezit of huurt – iets wat veel bedrijven missen.

Wat zegt de ATO? Als u een eigenaar of huurder van commercieel onroerend goed bent, kunt u in twee categorieën aanspraak maken op aftrek: een kapitaaltoeslag voor structurele functies en materiële vaste activa. Het is de moeite waard om uw hoofd rond de afschrijvingsregels te wikkelen, want de waarde van het aanvragen van aftrek kan een groot verschil maken voor uw cashflow.

Denk na over alle activa die u nodig hebt om uw bedrijf uit te rusten (airconditioning, beveiligingssystemen, meubilair, landbouwapparatuur, enz.) en praat met uw accountant over wat u wel en niet kunt claimen.

Een liefdadigheidsbedrijf is een win-win

Bent u gepassioneerd door een bepaalde zaak? Als u geld doneert aan een geregistreerd goed doel, kunt u mogelijk een deel van de donatie terugvorderen als belastingaftrek. Het is een geweldige manier om mensen in nood te ondersteunen – evenals uw bedrijf.

Welke goede doelen zijn er geregistreerd? Over het algemeen zijn de meeste medische stichtingen en internationale hulporganisaties dat. Als je er niet zeker van bent, kun je het gewoon direct aan het goede doel vragen. Je kunt ook online springen naar de ACNC (Australian Charities and Not-for-profit Commission), waar je informatie vindt over duizenden goede doelen.

Voor zover de financiën gaan, is elke schenking meer dan $ 2 aan een geregistreerde liefdadigheidsinstelling fiscaal aftrekbaar. Als uw donatie meer dan $10 is, moet u om een ontvangstbewijs vragen. Kom fiscale tijd, praat met een accountant over de soorten aftrek waar u recht op hebt.

Traceer uw kilometers

Een auto gebruiken voor het werk? Dan is de kans groot dat je recht hebt op aftrek. Maar dit betekent dat u een goed voertuiglogboek moet bijhouden – om te laten zien hoe uw auto wordt gebruikt om te helpen bij het uitvoeren van uw taken.

In je logboek moet je de begin- en einddatum van de logboekperiode, de kilometerstanden op die data, het totale aantal afgelegde kilometers en het bedrijfsgebruikspercentage voor de hele periode noteren. U moet ook de kilometerstanden en de afgelegde kilometers per reis, de begin- en eindtijden en het doel van elke reis noteren.

Als u geen logboek bijhoudt, kunt u mogelijk de centen per kilometer gebruiken. In principe betekent dit dat u uw zakelijke reis tot 5000 kilometer moet verantwoorden, wat alles kan zijn van vergaderingen met klanten en luchthavenreizen tot studie en vervoer van materiaal.

Beheer uw vermogenswinstbelasting

Als u dit jaar een meerwaarde maakt op de verkoop van een actief, wist u dan dat u in het verleden eventuele minderwaarden kon aanwenden om uw meerwaarde te compenseren? Om uw cashflow beter te beheren, moet u ook denken aan de tijd van de verkoop van uw activa.

Als het waarschijnlijk is dat u in het nieuwe boekjaar een meerwaarde zult hebben, is een andere optie om uw pensioen in uw voordeel te gebruiken. Dit betekent dat u uw salaris moet opofferen om uw bijdragen vóór belastingen te verhogen. Op uw beurt verlaagt u uw belastbaar inkomen en de belasting op uw vermogenswinsten. Als u hulp nodig hebt bij het vinden van de nummers of als u weet of u in aanmerking komt of niet, kunt u het beste een praatje maken met een boekhouder.

Het andere ding om in gedachten te houden is dat het geld dat u in uw activa kan vaak worden gebruikt om de belasting te compenseren. Zo zijn de onderhoudskosten van vastgoed een gebied dat u gemakkelijk kunt missen bij het berekenen van uw CGT.

Uw levensverzekering op orde

Wanneer het ergste gebeurt, is het het beste om gedekt te zijn. En de levensverzekering is één van de belangrijkste soorten dekking uw zaken zouden moeten hebben. Waarom? Simpel gezegd – het leven van uw bedrijf hangt af van het leven van de mensen die er werken.

Er zijn drie soorten producten die uw familie, werknemers en bedrijfseigenaren zullen beschermen. Dit zijn de Sleutelpersoonsverzekeringen, de Business Partner Verzekeringen en de Business Expenses Verzekeringen. Houd er rekening mee dat een inkomensverzekering ook goed is voor uzelf. 43% van de ondervraagde Australiërs zegt de financiële gevolgen van de dood van de kostwinner in 6 maanden of minder te zullen voelen. In het ergste geval is het dekken van al uw bases de beste business practice.

De waarheid is, wilt u niet over levensverzekering de harde manier leren. Als u een zakenpartner of belangrijk lid van uw team (zonder verzekering) verliest, kunnen de gevolgen rampzalig zijn voor uw bedrijf.

Blijf op de hoogte van uw administratie

Hoe beter uw bedrijf georganiseerd is, hoe beter. Het bijhouden van goede records zal u helpen bij het nemen van belangrijke zakelijke beslissingen, houden op de hoogte van hoe uw bedrijf presteert, en de analyse van uw cashflow. Het helpt u ook om uw financiële positie goed te presenteren aan kredietverstrekkers, bedrijven, accountants en potentiële kopers.

Juridisch gezien moeten al uw transacties in uw administratie worden toegelicht. Zij moeten ook schriftelijk (op papier of elektronisch), in het Engels (of gemakkelijk in het Engels om te zetten) worden opgesteld en vijf jaar (soms langer) worden bewaard.

Het is aan u om te beslissen of u voor uw eigen administratie wilt zorgen of dat u een boekhouder of boekhouder in dienst wilt nemen die voor u zorgt. Hoe dan ook, zorg ervoor dat u uw huiswerk doet, dat u begrijpt welke gegevens u moet bewaren en op welke manier u dat het beste kunt doen.

Klaar om te kappen en meer te besparen?

Wanneer je het nieuwe boekjaar plant, is het de moeite waard om deze hacks in gedachten te houden. Want als het erop aankomt, bespaart u door te besparen op uw uitgaven meer geld. Op uw beurt hebt u meer vrijheid om u te richten op het laten groeien van uw bedrijf. Eenvoudig.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *